Tiedote 8.5.2017 - Power – jo 365 päivää halpoja hintoja

Tiedote 8.5.2017

POWER – jo 365 päivää halpoja hintoja

Suomen uusi elektroniikkajätti avasi ensimmäisen myymälänsä vuosi sitten, ja on nyt tarjonnut suomalaisille halpoja hintoja 365 päivää. Ketjun ensimmäisen 12 kuukauden myynti on 336 miljoonaa euroa.

Power on avannut Suomeen viimeisen vuoden aikana 31 myymälää valtavalla menestyksellä.

”Powerin verollinen myynti ensimmäisen vuoden aikana oli 336 miljoonaa euroa eli noin miljoona euroa jokaista aukiolopäivää kohden. Tämä ylittää kaikki odotuksemme. Kasvu tulee jatkumaan, sillä avaamme loppuvuonna neljä uutta myymälää ja laajennamme vanhoja. Ensi vuonna meillä on eväät yli 400 miljoonan euron myyntiin”, toteaa Powerin toimitusjohtaja Mika Aro.

Powerin vahva menestys Suomessa ja Tanskassa on siivittänyt koko konsernin vahvaan kasvuun ja kansainvälistymiseen.

”Emoyhtiömme Power International AS avasi hiljattain Ruotsissa nettikaupan ja perjantaina 5.5. aukesi myös Norjan ensimmäinen Power-myymälä. Toimimme kaikissa maissa samalla Powerkonseptilla, joka takaa asiakkaille halvat hinnat tehokkaan toimintamallimme ansiosta”, Aro sanoo.

Power on julkistanut avaavansa loppuvuonna uudet myymälät Jyväskylässä, Oulussa ja Kotkassa. Nyt joukkoon liittyy myös Hämeenlinna.

"Olemme saaneet runsaasti yhteydenottoja Hämeenlinnan seudulta, jonne on toivottu Powerin saapumista. Hämeenlinna on suurin markkina-alue, missä Poweria ei vielä ole. Olemme nyt löytäneet konseptiimme erinomaisesti sopivan 1700 m2 liiketilan Tiiriöstä, alueen parhaalta paikalta. Tavoitteenamme on halpojen hintojemme avulla ottaa merkittävä osuus myös Hämeenlinnan kodintekniikkakaupassa heti avajaispäivästä alkaen”, Aro toteaa.

Powerin strategia perustuu laadukkaiden merkkituotteiden aggressiiviseen hinnoitteluun. Elektroniikkajätin tavoitteena on olla markkinoiden halvin kodintekniikkaketju. Sen mahdollistavat suorat tehdasostot pohjoismaiseen varastoon ja turhien kustannusten minimointi.

Powerin hintarobotti seuraa kilpailijoiden hintoja ympäri vuorokauden ja varmistaa, että Powerin hinnat ovat aina halvat.

Digitaalisten hintalappujen avulla Power-myymälässä on aina vähintään yhtä halpa hinta kuin netissä. Hinnat päivitetään verkkokaupan hintoihin vähintään neljä kertaa päivässä.

Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power- ja Expert-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on noin 900 miljoonaa euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä vähintään sama halvin hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on nyt 31 Power-myymälää, vuoden 2017 loppuun mennessä 35 myymälää