Tiedote 8.3.2017 - Power jatkaa hurjaa kasvuaan – tuo rajun hintakilpailun uusille paikkakunnille

Tiedote 8.3.2017

Power jatkaa hurjaa kasvuaan – tuo rajun hintakilpailun uusille paikkakunnille

Suomen uusi elektroniikkajätti Power avaa myymälät Kotkaan, Kankaanpäähän ja Imatralle. Ensimmäisenä Power avataan Kankaanpäähän maanantaina 13. maaliskuuta klo 9.00. Kaikki avattavat Power myymälät noudattavat Powerin konseptia, jonka keskiönä ovat halvat hinnat.

"Power on avannut nopeassa tahdissa 28 myymälää ja ottanut kuumimman toimijan aseman Suomen elektroniikkamarkkinoilla halpojen hintojen ja aggressiivisen hintakilpailun kautta. Suosion myötä jatkamme nopeaa laajentumistamme myös tänä vuonna avaamalla vähintään seitsemän uutta myymälää. Tämän jälkeen Power-myymälöitä on jo 35”, Powerin toimitusjohtaja Mika Aro kertoo.

Kolme ensimmäistä myymälää avataan jo lähiaikoina:

Kotkassa Power sijoittuu Jumalniemen alueelle. 1700 m2 myymälä remontoidaan entisiin Anttilan tiloihin. Myymälä aukeaa kevään aikana ja tulee työllistämään noin 20 henkeä.

Kankaanpäässä Power avaa 1000 m2 myymälän ensi maanantaina 13. maaliskuuta kello 9.00. Myymälä on remontoitu entisiin Expertin tiloihin Sillanpäänkadulle Power-konseptin mukaisesti.

Myös Imatralla Power sijoittuu entisiin Expertin tiloihin. Myymälä avataan vielä maaliskuun aikana.

Syksyllä tavoitteena on avata vielä ainakin neljä täysin uutta myymälää muun muassa Oulussa, Jyväskylässä ja kahdella myöhemmin julkistettavalla paikkakunnalla.

"Avajaistarjoukset kaikissa tulevissa avajaisissa ovat varmasti kovimpia, mitä paikkakunnalla on nähty. Esittelemme useita uusia hintaluokkia. Avajaistarjoukset ovat saatavilla vain myymälästä, jotta tavaraa riittää mahdollisimman monella paikalle tulijalle”, Aro sanoo.

Myymälöiden tarkat avausajankohdat Power tiedottaa paikkakunnittain lähempänä avajaisia. Avajaisiin odotetaan suurta, aiemmin avatuista Power-myymälöistä tuttua yleisöryntäystä.

Power seuraa aktiivisesti kilpailijoiden hintoja netissä hintarobotin avulla ja pyrkii siihen, että Power.fi-verkkokaupassa on aina halvempi hinta. Digitaalisten hintalappujen avulla Power-myymälässä on aina vähintään yhtä halpa hinta kuin netissä. Hinnat päivitetään verkkokaupan hintoihin vähintään neljä kertaa päivässä.

Power Finland kuuluu Expert AS -konserniin, joka omistaa Power- ja Expert-ketjut Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä vähintään sama halvin hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on nyt 28 Power-myymälää, ja vuoden 2017 lopussa 35 myymälää.