Tiedote 27.11.2017 - Power kasvatti Black Friday -myyntiään 40 % – suosituimpia tuotteita televisiot ja tietotekniikka

Power kasvatti Black Friday -kampanjan aikana myyntiään noin 40 % edellisvuodesta ja teki uuden myyntiennätyksensä. Suosituimpia tuotteita euromääräisesti olivat televisiot sekä tietokoneet, joiden kohdalla alennukset olivat euroissa suurimpia. Kappaleissa eniten myytiin kuitenkin pienkoneita ja puhelimia. Maanantaina Power jatkaa Cyber Monday -kampanjalla.
”Black Friday teki selvästi nyt läpimurron myös Suomessa ja on tullut jäädäkseen. Näin runsaita valtakunnallisia asiakasmääriä en ole meillä nähnyt käytännössä missään muussa alennuskampanjassa, Hulluja Päiviä lukuun ottamatta. Black Friday oli jo viime vuonna Powerille ennätyssuuri myyntipäivä, mutta tänä vuonna myyntimme kasvoi viime vuodesta 40 %. Esimerkiksi televisiota myimme perjantaina yli 1700 kpl. Käytännössä niitä olisi voitu myydä enemmänkin, mutta ymmärrettävästi suosituimmat tuotteet myytiin loppuun ennen iltaa”, Powerin toimitusjohtaja Mika Aro arvioi.

Power valmistautui ennätysvilkkaaseen Black Friday -myyntiin panostamalla logistiikkaan ja nostamalla nettikaupan hetkellistä kapasiteettia. Lokakuun puolivälin jälkeen on myös avattu 4 uutta suurmyymälää. Black Fridayna on nyt auki 36 Power-myymälää, kun viime vuonna vastaavaan aikaan myymälöitä oli 28.
”Kauppa käynnistyi vilkkaasti heti puoliltaöin, kun myimme Power.fi-nettikaupassa ensimmäisen viidentoista minuutin aikana 1,1 miljoonalla eurolla. Puoliltaöin myös kävijämäärät olivat suurimmillaan. Sivut toimivat kuitenkin hyvin, mihin olemme tyytyväisiä. Sivujen toimivuuden varmistamiseksi noin 20 powerilaista oli yöllä töissä ja myös asiakaspalvelumme oli töissä – heille suuri kiitos.”

Tänään Power.fi-nettikaupassa on Cyber Monday -kampanja.
”Päätimme osallistua Cyber Monday -kampanjaan, kun saimme hankittua mielenkiintoisia lisäeriä. Cyber Monday -kampanja kohdistuu pääsääntöisesti nettikauppaan, joten voimme siinä tuoda esiin kiinnostavia tuotteita, joiden eräkoot riittävät nettimyyntiin mutta joita ei välttämättä löydy jokaisesta Power-myymälästä”, Aro toteaa.
Aro ennustaa erinomaista joulumyyntiä kodintekniikan alalle.

”Vaikka Black Friday syö osaltaan tulevaa joulukauppaa, odotamme ennätyksellisen hyvää joulumyyntiä. Talous kasvaa ja myymme mielenkiintoisia tuotteita, jotka ovat lahjalistojen kärjessä. Lisäksi meillä on nyt 36 Power-myymälää, kun viime vuonna vastaavaan aikaan myymälöitä oli 28. Myyntipinta-alamme on lisääntynyt noin 15 000 m2”, Aro jatkaa.

Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power- ja Expert-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on noin 900 miljoonaa euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä aina sama hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on nyt 36 Power-myymälää.
Powerin hintarobotti seuraa kilpailijoiden hintoja ympäri vuorokauden ja varmistaa, että Powerin hinnat ovat aina halvat. Digitaalisten hintalappujen avulla Power-myymälässä on aina sama hinta kuin Power.fi-nettikaupassa.