Tiedote 2.6.2017 - Power avaa myymälän Kotkassa maanantaina

Tiedote 2.6.2017

POWER avaa myymälän Kotkassa maanantaina

Suomen uusi elektroniikkajätti Power avaa uuden myymälän Kotkan Jumalniemessä. Myymälä avautuu entisiin Anttilan tiloihin maanantaina 5.6. klo 9.00.

Ensimmäistä vuottaan Suomen markkinoilla juuri juhlistanut kodinelektroniikkaketju Power on avannut Suomeen viimeisen vuoden aikana 31 myymälää. Ketju on etsinyt jo pitkään konseptiinsa soveltuvaa myymäläpaikkaa myös Kotkasta ja saapuu nyt sellaisen löydettyään kaupunkiin.

"Olemme saaneet runsaasti yhteydenottoja, joissa on toivottu Poweria myös Kotkan seudulle. Kotka on suurimpia markkina-alueita, missä Power-myymälää ei vielä tähän asti ole ollut. Löysimme konseptiimme erinomaisesti sopivan 1700 m2 liiketilan Jumalniemestä, alueen parhaalta paikalta. Powerin myötä alueen kodintekniikkakauppa keskittyy Jumalniemeen, mikä on asiakkaan etu. Tavoitteenamme on halpojen hintojemme avulla ottaa markkinajohtajuus Kotkan seudun kodintekniikkakaupassa heti avajaispäivästä alkaen”, Powerin toimitusjohtaja Mika Aro kertoo.

Myymälä avautuu osoitteeseen Jumalniementie 7, jossa sijaitsi aiemmin tavaratalo Anttila. Myymälä työllistää noin 20 henkeä. Power odottaa erittäin runsaita ruuhkia maanantaille. Avajaistarjoukset julkaistaan verkossa lauantaina ja painettuna sunnuntaina.

Kolmekymmentä ensimmäistä jonottajaa saa polkupyörän

Power-avajaisissa ei jaeta ämpäreitä – sen sijaan luvassa on jotain parempaa.

”Jaamme ilmaiseksi ensimmäiselle kolmellekymmenelle jonottajalle Power-polkupyörän. Ja niin jonon ensimmäisille kuin vähän myöhemminkin paikalle saapuville on tietenkin luvassa todella kovia avajaistarjouksia kaikissa tuoteryhmissä”, Aro lupaa.

Halpoja hintoja jo 365 päivää

Power on avannut Suomeen viimeisen vuoden aikana 31 myymälää valtavalla menestyksellä ja tarjonnut halpoja hintoja jo 365 päivää.

”Powerin verollinen myynti ensimmäisen vuoden aikana oli 336 miljoonaa euroa eli noin miljoona euroa jokaista aukiolopäivää kohden. Tämä ylitti kaikki odotuksemme. Kasvu tulee jatkumaan, sillä avaamme loppuvuonna neljä uutta myymälää ja laajennamme vanhoja. Ensi vuonna meillä on näin eväät yli 400 miljoonan euron myyntiin”, toimitusjohtaja Aro uskoo.

Powerin strategia perustuu laadukkaiden merkkituotteiden aggressiiviseen hinnoitteluun. Elektroniikkajätin tavoitteena on olla markkinoiden halvin kodintekniikkaketju. Sen mahdollistavat suorat tehdasostot pohjoismaiseen varastoon ja turhien kustannusten minimointi.

Powerin hintarobotti seuraa kilpailijoiden hintoja ympäri vuorokauden ja varmistaa, että Powerin hinnat ovat aina halvat.

Digitaalisten hintalappujen avulla Power-myymälässä on aina vähintään yhtä halpa hinta kuin netissä. Hinnat päivitetään verkkokaupan hintoihin vähintään neljä kertaa päivässä.

Toimitusjohtaja Mika Aro, 040 543 9707, mika.aro@power.fi

Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power- ja Expert-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on noin 900 miljoonaa euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä vähintään sama halvin hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on nyt 31 Power-myymälää, vuoden 2017 lopussa 35 myymälää.